18 04 2006

PATATESLİ KEK

sevgili arkadaşlar sizlere çok beğenilen bir tarifimi vermek istiyorum. Malzemeler: 3-4 patates 2 yumurta 1 su bardağı yoğurt 1 su bardağı sıvıyağ 1 paket kabartma tozu 2 soğan 2 kase un tuz,nane Yapılışı: patatesleri ve soğanları rondoda parçala.diğer malzemeleri de patateslere karıştır,yağlanmış tepsiye döküp önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişir.                             afiyet olsun. Devamı

18 04 2006

DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ

Arkadaşlar size şimdide bir tatlı tarifi veriyorum.bu tarifi halamdan aldım,çok güzel oluyor.siz de deneyin! Malzemeler: 6 su bardağı süt 6 kaşık tepeleme un 9 kaşık şeker 1 paket vanilya 2 adet damla sakızı 1 paket margarin 1 paket kakaolu bisküvi biraz ceviz içi Yapılışı: Tencereye 3 bardak sütü koyup ocakta kaynat.diğer tarafta un,şeker,damla sakızı ve kalan sütü karıştır,kaynayan sütün içine koyup beraber pişir.vanilya ve margarini katıp robotta iyice karıştır.bisküvileri un haline getirip tepsiye yay üsyüne muhallebiyi yayıp 1 gece buzdolabında beklet.kare kare kesip arasına ceviz koyarak rulo yap.   AFİYET OLSUN... Devamı

18 04 2006

TIRTIL KURABİYE

Sevgili arkadaşlarım size çok nefis bir kurabiye tarifi vereceğim bu tarifi arkadaşım devletşah'ın sitesinden aldım.tadı çok güzel.mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.                                   TIRTIL KURABİYE Malzemeler: 1 paket margarin 1 çay bardağı sıvıyağ 1 çay bardağı pudra şekeri 1 yumurta 1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu aldığı kadar un üzeri için pudra şekeri Yapılışı: Malzemelerin hepsi karıştırılıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır.Sıkma poşetinden veya demir kalıptan 6-7 cm boyunda yağlanmış tepsiye sıkılır.Isıtılmış 170 derece fırında üzeri beyaz kalıcak şekilde pişirilir.Üstüne sıcakken pudra şekeri ekilir.Afiyet olsun.... Devamı

18 04 2006

YIYEMIYOM DOKTOR BEY

             YIYEMIYOM DOKTOR BEY :))) Yiyemeyom doktor bey Verdiğin pehreze budur gayratım Bundan fazla uyamayom doktor bey! Üç sepet yumurta sabah kayvaltım. Tekrar tekrar soyamayom doktor bey! İki leğen pilav bir yayık ayran. İster yaylı olsun isterse yavan. Yanına kesiyom beş kilo soğan. Yeyom yeyom doyamayom doktor bey Üç tencere bamya yerim birinci. Yirmi tas su içerim biraz koşinci. Her yanım sökülür karnım şişinci. Sağlam gömlek giyemeyom doktor bey! Şimdiye acımdan çoktan ölürdüm. Sağolsun komşular gönderir dürüm. Bir kuzudan çok yiyemeyom, var sözüm. Ayıp olur, cayamayom doktor bey! Bazı az geliyo beş kasa hurma. Yedi lahanadan yapıyoz sarma. Onuda mı yedin diye hiç sorma. Utanıyom diyemeyom doktor bey! Günde iki çuval unum gidiyo. Avradım her sabah ekmek ediyo. Bir kazan fasulye, gönül ye deyo. Arttırmaya gıyamayom doktor bey! Senede kırk dönüm bostan ekerim. Benden başka kimse yemesin derim. Kavunu karpuzu kabuklu yerim. Aceleden soyamayom doktor bey! Bilmem bu işin sonu nereye gider. Buyumuş kısmet buyumuş kader. Bir günde yediğim işte bu kadar. Daha fazla yiyemeyom doktor bey!                       arkadaşım ucarsu nun blogundan... Devamı

18 04 2006

Devamı